Jorge Lorenzo: "Fenomén Márquez nahradil Stonera"

28.12.2013 21:03

Pesimistické odhady, že odchod mistra světa MotoGP Caseyho Stonera ubere na přitažlivosti boje o titul 2013 se naštěstí ukázaly jako liché. Marc Márquez ho nahradil v tom nejlepším slova smyslu.

2013 nahradil Rookie Marc Márquez dvojnásobného mistra světa MotoGP Casey Stonera v továrním týmu Repsol-Honda. Po odchodu do sportovního důchodu jmenovaného Australana se někteří obávali, že jeho konec kariéry zanechá ve startovním poli velkou a nenahraditelnou díru. Naopak, bylo to úplně jinak: Marc Márquez předvedl skvělou Rookie sezónu a jako odměnu Dorně - za nová pravidla umožňující Rookiemu startovat v továrním týmu - a HRC za angažmá v továrním týmu, vyhrál hned napoprvé titul mistra světa v královské kubatuře. Charismatický Španěl z jehož tváře vyzařuje láska ke sportu si všechny získal, teda na rozdíl od Stonera, u kterého to byly pouze hodně zřídké okamžiky.

Také Márquezův největší soupeř o titul mistra světa Jorge Lorenzo dobře ví, že jeho 20-letý krajan byl víc než kvalitním náhradníkem za Caseyho Stonera: "Měl jsem velmi dobrou sezónu a vyhrál jsem osm závodů. Málokdy se stává, že s takovým velkým počtem vítězství je jezdec na konci sezóny jen vicemistrem světa. Na konci jsem prohrál titul o pouhé čtyři body", říká v rozhovoru pro «Motocuatro» Lorenzo, jenž závod v Assenu absolvoval pouhých 33 hodin po operaci klíční kosti.

"Museli jsem bojovat s fenoménem Marcem Márquezem. Rookie, který přijde z kubatury Moto2 a následně vyhraje šest závodů GP-Motogp, získá řadu Pole-position a mnoho podiových umístění, musí být fenoménem. Dříve byl na tomto místě Stoner a nyní místo něho narukoval další. Bylo to hodně tvrdé s ním bojovat, ale já jsem to zkoušel až do samého konce. Nemusím si nic vyčítat", dodal dále Lorenzo.

"S takovým jeho debutem jsem nepočítal. Samozřejmě jsem věděl, že je vynikajícím jezdcem, ale nepočítal jsem s takovou konstancí skoro ve všech závodech. Myslel jsem si, že mým největším soupeřem bude Dani Pedrosa. Marca jsem dopředu hodnotil na místo 3. nebo 4., ale rozhodně ne jako nejsilnějšího soupeře", dívá se nazpět tovární pilot Yamahy Lorenzo.

26-letý Lorenzo dobře ví, že o titulu bude příští rok rozhodovat vývojový souboj na dálku mezi Hondou a Yamahou. "Příští sezóna se bude hodně odvíjet od levelu jednotlivých biků. Musíme počkat, jak hodně se zlepší Honda a v kterých oblastech se podaří Yamaze dostat se na vyšší niveau. Já sám, ostatně jako vždy, budu ještě tvrději trénovat, a zlepšovat svůj jezdecký styl. Samozřejmě, že hodně důležitá je i moje motorka. Doufám, že Yamaha, ostatně jako vždy, bude tvrdě pracovat na zlepšení a vyprodukuje a dá nám takové důležité součástky, abychom byli schopni s piloty Honda soutěžit".

https://www.marcmarquez.cz/