Kenny Roberts: "Márquez může dominovat ještě hodně dlouho"

28.12.2013 21:02

Historický první zisk titulu Rookieho MotoGP Marca Márqueze vidí ex-mistr světa 500-ccm Kenny Roberts jako začátek nové éry závodů královské kubatury.

Ve 20 letech a 266 dnech byl Marc Márquez 2013 korunován mistrem světa MotoGP a sesadil tak z trůnu Freddieho Spencera jako nejmladšího šampiona historie Grand Prix. Navíc se stal od doby Kennyho Robertse - 1978, prvním Rookiem, který dokázal získat titul mistra světa v královské kubatuře hned ve své premiérové sezóně.

Roberts, který získal po svém premiérovém titulu ještě další dva, je přesvědčen o tom, že Márquez má před sebou velkou budoucnost: "V této sezóně se ukázalo, že je to úžasný chlapec. Co se týče jeho talentu, není pochyb o tom, že může dominovat tomuto sportu od nynějška pravděpodobně ještě hodně dlouho."

"Nevidím nic, co by ho mohlo zastavit, pokud bereme v úvahu jeho schopnosti. Prostě mě nenapadá žádná překážka, která by mu mohla zabránit, aby ve sportu dominoval. Jeho entuziasmus a jeho láska ke sportu je kombinace, která se jen těžko bude porážet. On dělá prostě to, co mu přináší radost. Zatím není k zastavení, tedy až do doby, kdyby se dostal do situace, která by mu už radost nepřinášela.", říká dále Roberts.

Také jeho konstantní výkony, které Rookie v roce 2013 předvedl, byly neuvěřitelné a hodné obdivu. Marquez získal v 18 závodech 16 podiových umístění. Spadl pouze v Mugellu, když jezdil na druhém místě: "Myslel jsem si, že právě konstance bude jeho největším problémem. Všichni Rookies, kteří postoupili a byli posazeni do ohně světa MotoGP, tak jednou spadli a pak potřebovali rok až dva, aby vyhráli mistrovství světa.".

S pohledem zpátky na svůj historický zisk titulu 1978 dále Roberts vzpomíná: "Tehdy jsem nebyl ani náhodou blízko takové popularitě jako je nyní on, což bylo pro mě daleko lehčí. Je to už 30 let nazpátek, tehdy se nemuselo tak intenzivně spolupracovat s médiemi a s jinými "hov....". Když se mě někdo v roce 1978 zeptal, zda se mohu stát mistrem světa, tak jsem samozřejmě odpověděl "ano". Ale vůbec jsem se nechlubil. Ta možnost tady prostě byla. Viděl jsem, že mé schopnosti jsou úplně stejné, jako mých soupeřů. Proto jsem si myslel, že mohu být mistrem světa".

https://www.marcmarquez.cz/